MIRE JÓ AZ ÜGYFÉLKAPU II.
Sorozatunk folytatódik az ügyfélkapu felfedezésével.
1. Az egyik legcsodálatosabb dolog az ügyfélkapun a "Betegéletút lekérdezése". Esetleges évek ezelőtt gyógyszerérzékenységünk nyomaira kívánnánk bukkanni erre is mód nyílik. A szolgáltatás a következőkből áll:
A szolgáltatással a TAJ-nyilvántartással összefüggő információkat érheti el az OEP-rendszerében:
- Betegéletút
- Betegéletút lekérdezése (Az egészségügyi szolgáltatók által az OEP részére jelentett elszámolási adatokból származó információk elérési lehetősége.);
- Vénytörténet napló (Ezen az oldalon - amennyiben a "Vénytörténet beállítása" menüpontban előzetesen engedélyezte adatainak megtekintését a patikák számára - megtekintheti, hogy az egyes patikák mely időpontokban kérdezték le az Ön vénytörténet adatát 1997. évi XLVII. törvény 10. § (2)-(5) jogszabály által engedélyezett módon a gyógyászati ellátás folyamatos és biztonságos kiszolgálása érdekében.).
- Biztosítási jogviszony lekérdezése - A munkáltató által feltöltött foglalkoztatotti adatok lekérdezése.
/Ellenőrizhetővé válik a munkáltatók járulékfizetése./
- TAJ-szám érvényességének ellenőrzése.
A szolgáltatás használatához Társadalombiztosítási Azonosító Jelére (TAJ-számra) van szükség.
2. Bírósági ügyintéző és figyelmeztető rendszer:
Egy per addig nem áldás, míg meg nem nyerjük. De a pertechnikán sok múlik. Az elektronika is támogatja már a perbeli részvételt az ügyfélkapun keresztül:
Az Országos Bírósági Hivatal elektronikus ügyintézési portálján keresztül érhető el - többek között - a Bírósági Elektronikus Tájékoztatási és Figyelmeztető Rendszer (BETFR). Ez egy olyan elektronikus értesítési rendszer, amely a peres felek és képviselőik számára - előzetes kérelmükre - információt nyújt peres ügyeik állásáról. A rendszer segítségével megtekinhetik az őket érintő ügyek meghatározott lajstromadatait és meghatározott eljárási cselekményekről elektronikus értesítést kaphatnak.
Az OBH lehetővé teszi a bíróságok ügyfelei számára, hogy kizárólag a panaszokat (közérdekű bejelentéseket NEM) személyes megjelenés nélkül, Ügyfélkapun keresztül, elektronikus űrlap használatával terjesszék elő. Az elektronikus űrlapok ÁNYK nyomtatványkitöltővel alkalmazhatók, mint az adóbevallás.
3. Cégeljárással kapcsolatos ügyintézés
A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V.18.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 1. § (1) bekezdése értelmében a cég bejegyzésére irányuló kérelmet külön jogszabályban meghatározott elektronikus kérelem formájában (elektronikus nyomtatványon) kell előterjeszteni. A bejegyzési kérelemhez a mellékleteket egy példányban kell benyújtani. A bejegyzési kérelmet és az ahhoz csatolt elektronikus úton létrejött vagy jogi képviselő által elektronikus okirattá alakított mellékleteket minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel kell ellátni.
Az ügyfélkapu szolgáltatásai a www.magyarorszag.hu oldalon érhetők el.
A képek szabadképek a freedigitalphotos.net oldalról származnak.