MUNKAHELYI ALÁÍRÁS

A munkajogi dolgok írásban történnek. Bizonyára előfordult már mindenkivel, hogy szóltak a személyzetről, vagy a főnök titkárságáról, hogy menjünk oda, ott az orrunk elé toltak egy papírt, és szóltak, hogy NO, ÍRD ALÁ! S akkor a jó dolgozó/munkavállaló készségesen aláírta az okiratot, majd példányát hóna alá véve elindult vissza az üzembe. A munkajogi iratokban gyakran lehet téves információ, de nem csak jó szándékkal iratnak alá dokumentumokat az emberekkel. Ezért amennyiben van erre lehetőség, kérjük meg az aláírató felet, hogy hadd vigyük el egy fél órára tanulmányozni azt a szerződésmódosítást, hadd olvassuk el nyugodtan, zavarástól mentesen. Ha el tudtuk hozni nyugodt körülmények között olvassuk el, értelmezzük, esetleg hívjunk fel valakit, akiben bízunk és kérdezzük meg nem hátrányos-e ez számunkra. Ha felmerül kérdésünk, addig ne írjuk alá, amíg nem tisztáztuk a kérdéseinket. Vigyük vissza, tegyük fel a kérdést, válaszolják meg, és ezután ha egyetértünk aláírhatjuk. Kérdezni és kommunikálni minden munkahelyen szükséges és sosem ciki. Egy megváltozott munkaképességű munkavállaló mondta egy interjún és nagyon igaza volt:

HA KÉRDEZEK CSAK EGY PERCIG LESZEK BUTA, HA NEM EGY ÉLETEN KERESZTÜL. Mennyire igaza volt. Ne írjunk alá egyből munkajogi dokumentumokat. Az sem a munkáltatónak, sem a munkavállalónak nem jó.